۱۳۹۵ مرداد ۷, پنجشنبه

ایران - خروش هموطنان آذری در 9شهر آذربایجان


 

ضمن درود به هموطنان غیور آذربایجان و اشاره‌یی به خروش هموطنان آذری در 9شهر آذربایجان
نکته مهم این که این تظاهرات سراسری و در حالی انجام شد که از قبل اعلام شده بود و رژیم می‌دانست اما نتوانست جلو تظاهرات را بگیرد حالا سؤال این است چرا رژیم نتوانست با این که می‌دانست و غافلگیر نبود؟ اگر این تظاهرات چند سال قبل صورت می‌گرفت واکنش رژیم چه بود؟
یادمان است که قبلاً اعتراضهای کوچکتر و صنفی را هم تحمل نمی‌کرد و نمی‌گذاشت شکل بگیرد. اما حالا نمی‌تواند. در حالی که ابزار سرکوب را در دست دارد
.
جواب: رژیم بعد از خوردن زهر و تأثیر زهر در تمام ارکان وجودش و بر اثر بحرانهای خفه کننده اقتصادی و اجتماعی و درونی (همان 5بحران) تیغ سرکوبش کند شده است
.
سؤال: مگر رژیم سلاح در دست ندارد؟ به نظر شما اگر یک رگبار در میان جمعیت می‌زد چه می‌شد؟ تظاهرات جمع نمی‌شد؟

جواب: رژیم مدتی است که برای نیروهایش مرز سرخ شلیک گذاشته چون می‌داند اعتراضات وارد فاز تازه‌یی می‌شود. مانند 17شهریور و 13آبان در زمان شاه. این نتیجه عملکرد جام زهر و ضعف رژیم و شکافی است که درونش بازه شده. از یکطرف نمی‌تواند شلیک کند و از طرف نمی‌تواند تحمل کند به این وضعیت می‌گوییم بن‌بست سرکوب. اگر دقت کنیم آثار این بن‌بست را در جاهای دیگری هم می‌توانید ببینیم. در کجا؟ در زندان که مرکز ثقل سرکوب و قدرت رژیم است. در تمام نظامهای دیکتاتوری زندان محل له کردن مخالفان سیاسی است. به‌خصوص دیکتاتوری ولایت‌فقیه. کشتارهای وسیع زندانیان را در دهه 60 فراموش نکردیم. قتل‌عام 67 را فراموش نکردیم. حالا چه شده زندانیان رودروی رژیم می‌ایستند. علناً از گردهمایی پاریس حمایت می‌کنند. رسماً علیه خامنه‌ای شعار می‌دهند و... اما سال 60 داشتن یک اعلامیه اعدام داشت. آیا این به‌معنای ضعیف شدن نیست؟ چند سال پیش علی صارمی پیشتاز این راه در زندان شد. آن‌قدر ایستاد و اعلامیه داد تا سرانجام رژیم اعدامش کرد. در حالی که جرمش فقط سخنرانی کوتاهی درخاوران بود. بعد از صارمی نوبت به 2مجاهد دیگر شد. سپس غلامرضا خسروی به میدان آمد و خلاصه گسترش پیدا کرد. این وضعیت گویای این واقعیت است که وارد دوران تازه یی شده‌ایم دورانی که رژیم نمی‌تواند مهار را مثل سابق به دست بگیرد و زندانیان و مردم غیور هم صحنه را ترک نمی‌کنند. ما باید با استفاده از همین کانالهای شبکه‌های اجتماعی که داریم این واقعیت را توضیح بدهیم تا مردم بیشتر به توانایی خودشان و ضعف رژیم پی ببرند. باید با استفاده از روشهایی که مانع کنترل رژیم شود شبکه‌های اجتماعی را گسترش دهیم.
تظاهرات امروز کمک کرد تا بتوانیم وضعیت رژیم را حول بحرانهای 5گانه بهتر بررسی کنیم و ضعف و حالت خفگی رژیم را بهتر ببینیم. در جلسات دیگر می‌توانیم به آثار زهر در منطقه یا در درون رژیم بیشتر بپردازیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر